boyta.blogg.se

Att flytta från 27 kvm till 63 kvm var svårare än jag trodde. Det är dubbelt så stor boyta som ska möbleras och det gäller att bestämma sig för vilken stil man vill ha. Jag är allergisk mot Shabby Chic vilket förmodligen glädjer min sambo. Det senaste året har jag dragits mer och mer mot retro-stilen men skulle inte vilja ha ett helt hem i 60-tals anda. För mig räcker det med lite inslag här och där. Ibland stora och ibland små. Vi har nu bott i vår lägenhet i snart ett år, man måste ju "bo in sig" som det så fint heter men är fortfarande inte klara. Så, vi tar allt från början, lite retroaktivt så ska vi nog få ordning på detta!

Bölebyns Gaveri goes AWAB

Kategori: Allmänt

Jag är lite av en AWAB-pall horter. Måste säga att jag har en otrolig tur eftersom jag aldrig betalt mer än 100 kr för dem om det inte är så att jag hittar dem, vilket jag ofta gjort också.
 
De två som jag har framme hemma har jag klätt med Josef Franks "Manhattan" från Svenskt Tenn. Nu har jag tröttnat lite på det etfersom alla har det och det inte riktigt passar in hemma hos oss.
 
Vår goda vän Anders Sandlund driver famijeföretaget Bölebyns Gaveri i Böle, Piteå. Ett ortoligt vackert företag som har varit garvare i flera generationer. Det är ett riktigt hantverk, där de gör allt för hand. Vi ha själva varit där och vänt kar med Anders och hans pappa. Det är ett fantastisk ställe att besöka och har man vägarna förbi bör man besöka dem. Helt magiskt.
 
Jag var på restaurang Tranan i Stockholm för ett tag sedan och fick sitta vid det runda hörnbordet längs bort. Ett fantastiskt bord som var klätt i skinn. Hela ytan var skinnpressat och det var  så snyggt. Det var slitet med glasringar efter vinet osv. Då fick jag idén att klä mina AWAB-pallar i skinn.
 
Så nu ska mina pallar hemma få en Böle-anda á la Tranan.
 

KOMMENTARER:

  • Johanna säger:
    2014-05-06 | 16:30:37

    Hej! Mitt namn är Johanna och jag jobbar för Spotlight PR. Jag har ett litet meddelande till dig som jag gärna skulle skicka i ett mail till dig. Har du möjlighet att maila mig på [email protected] så kan jag berätta mer!

    ps. det är lite brådskande också :)

    Hälsningar,
    Johanna

Kommentera inlägget här: