boyta.blogg.se

Att flytta från 27 kvm till 63 kvm var svårare än jag trodde. Det är dubbelt så stor boyta som ska möbleras och det gäller att bestämma sig för vilken stil man vill ha. Jag är allergisk mot Shabby Chic vilket förmodligen glädjer min sambo. Det senaste året har jag dragits mer och mer mot retro-stilen men skulle inte vilja ha ett helt hem i 60-tals anda. För mig räcker det med lite inslag här och där. Ibland stora och ibland små. Vi har nu bott i vår lägenhet i snart ett år, man måste ju "bo in sig" som det så fint heter men är fortfarande inte klara. Så, vi tar allt från början, lite retroaktivt så ska vi nog få ordning på detta!

Blocket junkie

Kategori:

Jag får mina fixidéer, ibland är de bra och ibland mindre bra. Vad det gäller mina fixidéer ger jag mig sällan. När jag och Anders var på Posh Living i Mood Gallerian i Stockholm och kollade på matta, provsatt vi i en Fladdermusfåtölj. Jag hade sneglat lite åt fåtöljens håll i tidningar men aldrig riktigt bestämt mig men efter det att vi satt i en och såg hur fin den verkligen var åkte den genst upp på fixidéelistan. Den listan innebär väldigt mycket tid på blocket, nationella och internationella auktionshus. Men jag brukar ha tur, det mesta brukar jag hitta på blocket. När jag frågar Anders:
Hur långt är det till Mjölby eller någon annan stad får han först den där panikslagna blicken sen frågar han vad jag nu hittat och hur mycket det betyder för mig.
Men denhär gången hade jag tur av många olika anledningar. Till att börja med hittade jag en 50-tals fladdermusfåtölj inköpt från NK. Originalklädsel i galon fanns kvar, stommen var intakt och viktigast av allt sammansvettsad (alltså inte hopfällbar), den var billig och fanns i utkanten av Stockholm.
Efter lunch sa jag till Anders att vi skulle på en utflykt och att den skulle gå till Slagsta Marina. Så vi satte oss i bilen och körde iväg. Efter att ha fått en guidad tur av Hasse och hans fru av deras husbåt, hittat båtplats till vår båt och köpt en fin fladdermusfåtölj kan jag konstatera att jag hade en mycket trevlig fredags eftermiddag.
Nu ska fåtöjen, som förövrigt fått namnet Batman, få bos hos E tills vi flyttar till större.
Vi kan nog även konstatera att jag har total köpstopp på alla former av sittredskap. Framför allt efter Sundsvall...
Det svartvita överdraget har de tidigare ägarna sytt själva, under det syns det gula galonöverdraget som är originalklädsel.
Jag ska dock köpa en cognacfärgad läderklädsel direkt från Argentina eftersom de är billigare att importera det direkt från garverierna där.
Kommentera inlägget här: