boyta.blogg.se

Att flytta från 27 kvm till 63 kvm var svårare än jag trodde. Det är dubbelt så stor boyta som ska möbleras och det gäller att bestämma sig för vilken stil man vill ha. Jag är allergisk mot Shabby Chic vilket förmodligen glädjer min sambo. Det senaste året har jag dragits mer och mer mot retro-stilen men skulle inte vilja ha ett helt hem i 60-tals anda. För mig räcker det med lite inslag här och där. Ibland stora och ibland små. Vi har nu bott i vår lägenhet i snart ett år, man måste ju "bo in sig" som det så fint heter men är fortfarande inte klara. Så, vi tar allt från början, lite retroaktivt så ska vi nog få ordning på detta!

Dennis

Kategori:

Igår fick jag två mejl om vart Dennis kommer från. Jag har en grej där allt måste ha ett namn. Så noshörningen i trä fick heta Dennis, fråga mig inte varför men det bara blev så.
Dennis hittade jag på loppis för ett pa veckor sedan. Jag såg honom stå där på bordet, stor och mastodant och kunde inte låta bli. Först försökte jag strunta i honom men vart jag än gick sneglade jag mot hans sida. Tillslut köpte jag honom. Det finns inget märke på honom och ingen signatur. Han är i en solid träbit och täljd för lite skavanker finns här och där. Det är ett otrolig fint arbete och han är stor! Ca 50 cm lång och 30 cm hög.
Jag kunde efter mitt inköp konstatera att, om man är skygg och blyg, inte ska inhandla en halvmeter stor noshörning och bära tvärs igenom Stockholm city. Det var många som pekade, skrattade och kom fram och frågade vart jag köpt honom.
Kommentera inlägget här: