boyta.blogg.se

Att flytta från 27 kvm till 63 kvm var svårare än jag trodde. Det är dubbelt så stor boyta som ska möbleras och det gäller att bestämma sig för vilken stil man vill ha. Jag är allergisk mot Shabby Chic vilket förmodligen glädjer min sambo. Det senaste året har jag dragits mer och mer mot retro-stilen men skulle inte vilja ha ett helt hem i 60-tals anda. För mig räcker det med lite inslag här och där. Ibland stora och ibland små. Vi har nu bott i vår lägenhet i snart ett år, man måste ju "bo in sig" som det så fint heter men är fortfarande inte klara. Så, vi tar allt från början, lite retroaktivt så ska vi nog få ordning på detta!

DIY: Burksafari

Kategori:

Jag letade efter en specifik kudde på nätet här om dagen och hamnade på en amerikansk blogg. Tjejen som driver bloggen är inredningsdesigner och heter Peggy Braswell. Hon har en butik i LA, jobbar som inredningsdesigner och har bloggen According to Braswell
När jag kollade runt hittade jag hennes fantastiska DIY-tips. Som jag genast kände att jag sjäv var tvungen att göra eftersom det var ett så festligt tips.
Jag limmade fast leksaksdjuren i hårdplast med superlim i locken och sprayade med färgspray. Jag gjorde även så att jag stoppade i glasburken i en fryspåse och satte på locket innan jag sprayade så man får en jämn sprayning runt om hela locket utan att spraya på glasburken.
 
Det roliga är att man kan göra en liten samling med burkar och djur i olika storlekar och självklart spraya i den färgen man själv tycker bäst om. Jag valde vitt eftersom jag ska ha med mig burkarna med goda kakor hem till en kompis som jag är bortbjuden till och hennes kök är vitt.
Kommentera inlägget här: