boyta.blogg.se

Att flytta från 27 kvm till 63 kvm var svårare än jag trodde. Det är dubbelt så stor boyta som ska möbleras och det gäller att bestämma sig för vilken stil man vill ha. Jag är allergisk mot Shabby Chic vilket förmodligen glädjer min sambo. Det senaste året har jag dragits mer och mer mot retro-stilen men skulle inte vilja ha ett helt hem i 60-tals anda. För mig räcker det med lite inslag här och där. Ibland stora och ibland små. Vi har nu bott i vår lägenhet i snart ett år, man måste ju "bo in sig" som det så fint heter men är fortfarande inte klara. Så, vi tar allt från början, lite retroaktivt så ska vi nog få ordning på detta!

Lysande loppisfynd

Kategori:

Jag och Anders åkte ut till Hallstavik i helgen för att hälsa på hans mamma och pappa. Påvägen dit såg  jag en av många loppisskyltar och tjatade till mig ett stopp, men jag fick bara välja ett eftersom vi hade bråttom. Det fick bli pingstkyrkans i Norrtäljes industriområde. Hujedamig vilken kö det var! Vi kom tio minuter innan öppning och kön var bra lång då.
Väl när jag kom in såg jag hur en tjej slängde sig över en jordglob, exakt den jag fått ögonen på eftersom jag vill göra en fin lampa av den men hon han före så jag gick efter henne ett tag för att se om hon skulle släppa den. Hon knackade lite på den och till hennes och min besvikelse lät det som plast, så jag lät henne vara och gick emot 50-tals möblerna istället. Det var ett mycket bra drag, där på en telefonbänk stod det en jordglob och jajjamensan den klangade fint när man knackade på den med nageln. Hurra!

Medan Anders pluggade och resten av Simonssorna och Strömmarna lekte och gjorde annat på tomten satte jag mig baksidan och skalade jordgloben.
 
Nu bor globlampan bredvid Dennis på kofferterna men jag ska hitta en ny plats för den för det är lite trångt där vid Dennis bak.

 
Kommentera inlägget här: