boyta.blogg.se

Att flytta från 27 kvm till 63 kvm var svårare än jag trodde. Det är dubbelt så stor boyta som ska möbleras och det gäller att bestämma sig för vilken stil man vill ha. Jag är allergisk mot Shabby Chic vilket förmodligen glädjer min sambo. Det senaste året har jag dragits mer och mer mot retro-stilen men skulle inte vilja ha ett helt hem i 60-tals anda. För mig räcker det med lite inslag här och där. Ibland stora och ibland små. Vi har nu bott i vår lägenhet i snart ett år, man måste ju "bo in sig" som det så fint heter men är fortfarande inte klara. Så, vi tar allt från början, lite retroaktivt så ska vi nog få ordning på detta!

Pattex Blog Award

Kategori: Allmänt

Jag blev kontaktad av en urgullig tjej som heter Johanna som jobbar på en PR byrå för ett tag sedan. Hon hade hittat till blogg när hon strosat runt på nätet. Hon tyckte att att bloggen var kul och kreativ och frågade om jag kände för att vara med i en DIY-tävling som de anordnande. Jag måste säga att jag tvekade lite först eftersom jag inte riktigt har tid med skola, jobb lilla Curtis och allt men  hon lyckades övertala mig så nu är jag med trotts allt. 

Jag har skissat på några idéer som jag tycker passar in i detta projekt som bygger på klister från just Pattex och har införskaffat allt jag behöver så i eftermiddag när Anders meckar med båtmotorn ska jag börja med att lägga grunden för det jag ska göra. Eftersom vi inte inte har någon balkong och jag tycker att man är mest kreativ utomhus ska jag haka på till bästa Frida och Max. Där kan jag sitta utomhus på deras VIP hörna och pyssla medan grabbarna försöker fixa motorn. Vem vet, jag kanske kan göra lite nytta, de kan ju kanske komma att behöva dunderlim och då finns ju jag där.... 
 
För er som är nyfikna på Pattex Blog Award är så kan ni klicka  HÄR för att komma till sajten. Där finns massa med andra kreativa bloggare som jag tävlar emot. 
 
Och glöm inte att rösta, helst på mig såklart! 
 
Här nedan är det jag kommer att använda mig av
 
Hasta la vista till i eftermiddag, då jag hoppas på att ha ett slutresultat. 
 
Kommentera inlägget här: