boyta.blogg.se

Att flytta från 27 kvm till 63 kvm var svårare än jag trodde. Det är dubbelt så stor boyta som ska möbleras och det gäller att bestämma sig för vilken stil man vill ha. Jag är allergisk mot Shabby Chic vilket förmodligen glädjer min sambo. Det senaste året har jag dragits mer och mer mot retro-stilen men skulle inte vilja ha ett helt hem i 60-tals anda. För mig räcker det med lite inslag här och där. Ibland stora och ibland små. Vi har nu bott i vår lägenhet i snart ett år, man måste ju "bo in sig" som det så fint heter men är fortfarande inte klara. Så, vi tar allt från början, lite retroaktivt så ska vi nog få ordning på detta!

Älskade Astrid

Kategori: Allmänt

 
Jag tror att vi alla Svenskar har någon form av speciell kärlek för Astrid Lindgren. Hon kommer nog att alltid finnas nära våra hjärtan oavsett ålder. Igår kväll satte jag mig som vanligt i mitt soffhörn med min ipad och gick igenom inredningsbloggar, Instagram osv. Plötsligt ser jag något så underbart och vackert hängandes på väggen på en bild som Fantastic Franks postat av en lägenhet som de har till salu. Där hängde hon, underbar och skön i svartvitt och helt fantastisk –Astrid Lindgren. Det var bara att sätt igång att googla. Astrid Lindgren litografi, Astrid Lindgren poster, Astrid Lindgren porträtt, Astrid Lindgren tavla, Astrid Lindgren porträtt poster – dingdingdingdingding!

Han heter Linus Nyström och är en illustratör från Stockholm. Såhär skriver han om sin Astrid illustration

”Illustrationen gjordes från början för en guerilla-kampanj” för rapparna Lorentz & Sakarias nya singel ”Garbo, Astrid, Taube” där porträtt av Greta Garbo, Astrid Lindgren och Evert Taube trycktes som affischer som sattes upp i Stockholm” 

Ca . 300 kr betalade jag för fina Astrid i 50x70 signerad på ett 300 grams obestruket papper. Som hittat! Nu ska hon bara ramas in och sedan ska hon upp på sovrumsväggen där hon ska få hedersplatsen –det är hon mer än värd. Ingen barndom utan Astrid, det är allt jag kan säga.

                      Bild: Linus Nyström

 

Kommentera inlägget här: