boyta.blogg.se

Att flytta från 27 kvm till 63 kvm var svårare än jag trodde. Det är dubbelt så stor boyta som ska möbleras och det gäller att bestämma sig för vilken stil man vill ha. Jag är allergisk mot Shabby Chic vilket förmodligen glädjer min sambo. Det senaste året har jag dragits mer och mer mot retro-stilen men skulle inte vilja ha ett helt hem i 60-tals anda. För mig räcker det med lite inslag här och där. Ibland stora och ibland små. Vi har nu bott i vår lägenhet i snart ett år, man måste ju "bo in sig" som det så fint heter men är fortfarande inte klara. Så, vi tar allt från början, lite retroaktivt så ska vi nog få ordning på detta!

Hej å hå det var ett tag sedan

Kategori: Allmänt

Blev lite mycket med jobb skola samtidigt som jag kände att vi vara klara med lägenheten och att folk runt om mig kanske inte var intresserade av mina påhitt och loppisfynd men ack så fel jag hade. Folk undrar och frågar, grannar kikar in genom fönstret för att se vad som är nytt och jag själv känner att det börjar dra i inredningtarmen lite. Vi är ju klara, det är ju liksom helt hemma, allt har sin plats och det ser estetiskt bra ut men är man verkligen riktigt klar någon gång? Är det inte så att när man väl är klart så är det antingen dags att flytta eller att göra om hela baletten, göra sig av med saker packa ner dem i en flyttkartong för att sedan aldrig mer packa up dem eller ge bort sakerna bara för att få göra om allt med en ny känsla och låta kreativiteten flöda om på nytt igen.

Det skulle ju faktiskt vara fantastiskt kul att få börja blocketscana, slipa bord och måla i nya spännande färger, få hang-up’s på en stol eller fåtölj och få leta land och rike runt efter just den stolen och spendera timmar på nätet efter just den 70-tals lampan som jag sett i en inredningstidning från 1998.

Jag börjar undra om det inte är dags att flytta trotts allt. Men denna gång tar jag med mig soffan också!

Kommentera inlägget här: